پرسپولیس برای وحدت مدارک پزشکی می‌دهد بازگشت دوباره فلیک به مونیخ؟ پیام مهم نکونام به بازیکنان استقلال| ذوب تمام شد! احضار مربی استقلال به کمیته اخلاق پاداش میلیاردی کشتی گیران پرداخت شد جدایی آزمون از جمع رمی‌ها محرومیت کمیته انضباطی در انتظار حامدی‌فر ترکیب احتمالی رئال مادرید و بایرن مونیخ در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هادی چوپان در حرم مطهر امام رضا (ع) + عکس تغییر نام استقلال منتفی شد خرید‌های بی‌رویه؛ دلیل قهرمان‌نشدن سپاهان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی دورتموند و پاریس سن ژرمن| پایان رویای پاریسی امباپه ورود آقایان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد| حکم غیر منتظره درباره تخلفات اخیر پخش زنده بازی پاری سن‌ژرمن و دورتموند (۱۸ اردیبهشت) + تماشای آنلاین خداداد عزیزی: هیات فوتبال دکان و دستگاهی است تا عده‌ای در آن نان بخورند + ویدیو همه چیز درباره برکناری سرآسیایی از سایپا انفجار در خط دفاع استقلال| دو غایب روی دست نکو پشت پرده صادرنشدن کارت سرپرستی آتیلا حجازی چیست؟ رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو
سرخط خبرها

مرفاوی: صدرنشینی استقلال اتفاقی نیست | تا هفته آخر احتمال جا به جایی هست

  • کد خبر: ۲۲۰۰۶۹
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
مرفاوی: صدرنشینی استقلال اتفاقی نیست | تا هفته آخر احتمال جا به جایی هست
صمد مرفاوی معتقد است که استقلال از لحاظ سازمان تیمی بهترین تیم کنونی لیگ برتر فوتبال ایران است.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، صمد مرفاوی، پیشکسوت باشگاه استقلال درباره اینکه استقلال اکنون شانس اول قهرمانی در لیگ برتر محسوب می‌شود، این توضیحات را ارائه کرد: «استقلال تیم خوبی است که نتایج مطلوبی از ابتدای لیگ به دست آورده است. تیمی که توانسته هفته‌ها خودش را در صدر جدول حفظ کند، حتما از لحاظ استراتژی تاکتیکی وضعیت مطلوبی دارد. استقلال از لحاظ کار تیمی یکی از بهترین‌های لیگ محسوب می‌شود و شانس زیادی برای رسیدن به جام قهرمانی دارد.»

پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه صحبت‌های خود گفت: «استقلال در دفاع تیمی خوبی است، اما در خط حمله هم نباید از این تیم غافل شد. درست است که تعداد گل‌هایی که مهاجمان استقلال به ثمر رسانده‌اند چشمگیر نیست، اما به طور کلی مجموعه تیم در گلزنی موفق عمل کرده و تعداد گل‌های استقلال عدد قابل قبولی را نشان می‌دهد. در استقلال همه بازیکنان خود را مکلف به گلزنی می‌دانند و عناصر دفاعی هم گل‌های خوبی به ثمر رسانده‌اند. این نشان دهنده تزریق شدن روح هجومی در بین تمام بازیکنان است. درواقع تیمی که بتواند در دفاع تیمی و حمله تیمی موفق باشد در نهایت به نتایج مطلوبی دست خواهد یافت.»

سرمربی و بازیکن سابق استقلال ادامه داد: «همه تیم‌ها ایراد دارند، اما اینکه بخواهیم ایراد بزرگی را از استقلال بگیریم، جایز نیست، چون تیم خوب جلو رفته و تیمی که الان صدرنشین است و امتیازات کافی در اختیار دارد به این معنا است که از نظر کار تاکتیکی نسبت به دیگر تیم‌های لیگ برتر جلو است. من اعتقاد دارم استقلال شانس اول قهرمانی است و می‌تواند جام بگیرد، اما به شرط آنکه چنین وضعیتی حفظ شود.»

از آقای مرفاوی درباره اینکه استقلال با چه اصولی به سمت قهرمانی خواهد رفت سوال کردیم که او گفت: «اصل قضیه باید این باشد که بازیکنان و حتی کادر فنی مغرور نشوند وبا همین انرژی به کار خود ادامه دهند. نباید تصور کنند که، چون الان صدرنشین هستند، پس قهرمانی‌شان قطعی است. این طور نیست. استقلال هنوز کار دارد و برای رسیدن به جام قهرمانی باید تلاش فزاینده‌ای از خود به خرج دهد. دیگر تیم‌ها منتظر یک لغزش استقلال هستند. الان علاوه بر پرسپولیس باید از سپاهان و تراکتور به عنوان مدعی یاد کرد. ما در همین استقلال به یاد داریم که با ۹ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جام قهرمانی را از دست دادیم و نباید تصور کنیم که، چون الان در صدر جدول حضور داریم، پس قهرمان هستیم.»

مرفاوی درباره دلایل صدرنشینی استقلال نیز این جملات را به زبان آورد: «برخی فکر می‌کنند استقلال به طور اتفاقی در صدر جدول قرار دارد که این طور نیست. نمی‌شود یک تیم تا بعد از هفته بیستم به طور اتفاقی در صدر جدول باشد. استقلال انسجام تاکتیکی دارد و تیمی است که از نظر مهره شرایط خوبی دارد. بازیکنانی در استقلال حضور دارند که از تجربه کافی برخوردارند. نکونام هم به خوبی توانسته تفکرات خودش را در تیم پیاده کند.»

مرفاوی امیدوار است در سال جدید حاشیه‌ای به وجود نیاید: «چیزی که استقلال را از قهرمانی دور می‌کند، علاوه بر غرور این است که بازیکنان و مجموعه تیم دچار حاشیه شوند. به خصوص باید به موضوع دعوا‌های لفظی بین نکونام و خطیر اشاره کنیم که نفس تیم را می‌گیرد. امیدوارم در سال جدید شاهد این حواشی نباشیم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->